INTRO

Hey guys, I want to make this blog looks like Geneva,Switzerland fair and square. Hope you can help me to spread the massage, but there is no bank here. thanks. For the people whose read this blog, you can become the ICJ judge by yourself.Thanks a lot.

Sabtu, 21 Mei 2011

SEDIKIT TEGURAN KEPADA ORANG YANG PERJUANG AGAMA, DAN MENOLAK PERPADUAN BANGSA

Kadang2 ada juga terdengar cakap2 orang agama yang mengatakan haram, dosa dan lain2 lagi yg membawa maksud celaka kesemuanya. Sedar atau tidak bersyukurkah kita sebagai orang Melayu yang lahir2 terus beragama Islam ?



 Sebagai contoh Mesir dan Iran, pandangan orang Melayu yg skeptikal arab2 ini kesemuanya alim2 hatta orang Melayu yg tinggi ilmu agamanya jika dibandingkan pengembala kambing dan orang arab, mereka akan mengatakan orang arab tersebut lebih alim, tawaduk dan sebagainya, sedangkan mungkin dia beragama majusi, ataupun kristian.


Hanya Malaysia yg menjadikan bangsa Melayu sebagai Islam, dan tiada duanya lagi. Orang yg pandai agama saya tidak merujuk kepada ahli pas semata mata, tetapi hampir kesemuanya harus sedar, dalam perlembagaan Malaysia, MANA2 RAKYAT NEGARA INI YANG BERAGAMA ISLAM DIKATEGORIKAN SEBAGAI MELAYU.


 So tidak menjadi masalah kita menamakan perjuangkan Islam ataupun Melayu, secara dasarnya, maksudnya adalah sama. Mamak adalah Melayu, cina Muslim secara dasarnya dia berbangsa cina namun dalam perlembagaan dia dikategorikan Melayu, fahamkan. Melayu itu Islam, dan Islam itu Melayu.

Mudah sekali untuk Melayu itu bersatu, agamanya sama, tuhannya satu, tapi sehingga ada pihak yg menjadikan sembahyang imam lain2 semata-mata kerana politik dianggap keterlaluan dan jelas memberi isyarat mahukan orang Melayu atau Islam terus berpecah belah, inikah perjuangan Islam sebenar ?

Tiada ulasan:


Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...